poniedziałek, 14 listopada 2011

Coraz zgorzej z zasypianiem małej..

Julka jest kąpana o 19 i po 19tej powinna już spac po jedzeniu, jeszcze niedawno po karmieniu po 19tej zasypiała przy mnie, a teraz od kilku dni jak się ją wykąpie, nakarmi to idzie spać około 20tej czyli godzinę leży i trudno ją usypiać.. nie wiem o co chodzi, niedojż że  tylko 2x dziennie śpi w dzień, to jeszcze wieczorem nie chce zasypiać. A Wy kochane jak usypiacie swoje maluszki? czekacie aż same usną lub śpiewacie piosenki do snu? Czy zasypiają przy Was czy w łóżeczku je lulacie?

DOPISANE : Godz. 20:44
Znalazłam w internecie ciekawostki

Kiedy i jak długo dziecko powinno spać w dzień?

Noworodki śpią w ciągu doby bez ustalonego harmonogramu, ale niemowlęta zwykle dłużej śpią w nocy, a w dzień ucinają sobie zwykle 2 krótkie drzemki, rano i po południu. Najlepiej dla dziecka aby spało o tej samej porze każdego dnia (n. p. o 10 i 14). Aby utrzymać regularność snu dziecka, możesz obudzić go z drzemki. Generalnie, dziecko nie powinno drzemać po 16 godzinie- w przeciwnym razie, może mieć kłopoty z zaśnięciem wieczorem. Dodatkowo, o ile to możliwe, dobrze jest jeśli dziecko śpi w dzień w tym samym miejscu gdzie śpi w nocy. W ten sposób, jeżeli dziecko znajdzie się w łóżeczku, będzie wiedziało, że czas na sen.

Jak nauczyć dziecko jak nie płakać za mną po położeniu go spać lub po przebudzeniu się w nocy? 

Dzieci muszą się uczyć jak zasypiać bez twojej pomocy wieczorem i po tym jak przebudza się w nocy. Gdy twoje dziecko ma 2-3 mc, możesz zacząć uczyć go tych umiejętności. Jeżeli płacze, zajrzyj do niego i upewnij się że wszystko jest w porządku. Staraj się nie brać go na ręce ani nie kołysać - nasili to płacz. Możesz pozwolić popłakać mu przez chwilę (jeśli potrafisz to znieść) ale zawsze sprawdzaj co z nim co kilka minut. W końcu dziecko nauczy się jak uspokajać się samemu. W ostatnich czasach dość popularna stała się metoda usypiania 3 - 5 – 7. Prosta metoda daje dziecku odczuć, że rodzic zagląda do niego co jakiś czas i że jest w pobliżu. Najpierw kładziemy dziecko i zaglądamy do niego po 3 minutach, potem kolejno zgodnie z zasadą po 5 i następnie po 7. Metodę stosujemy przez kilka do kilkunastu dni z rzędu, aż dziecko nauczy się samo usypiać. 

 

P.S. jeśli chodzi o wózek to wybraliśmy ten drugi  XBABY.

Pozdrawiam.

14 komentarzy:

  1. Hmm może zwyczajnie pora czuwania się jej wydłuża? W jakich godzinach mnij więcej ma drzemki? Może powinnaś ostatnią drzemkę jej troszkę przesunąć, żeby o tej 19 była bardziej śpiąca? Ja moje towarzystwo wkładałam do łóżeczka i sami zasypiali (w wieku Julii, bo teraz to inna para kaloszy). Na dobranoc jeszcze chwilkę im czytałam bajeczkę, ale już leżeli sobie sami w łóżeczkach :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śpi po godzinie? Spróbuj jej troszkę przestawić drzemki, uśpić ją tak, żeby z 2 budziła się o 16 a nie 17. Może ma za mało czasu wieczorem by się dobrze zmęczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mala rosnie , wiec nie bedzie wiecznie spala 2 razy dziennie .. sproboj ja przestawic ja jedno spanie np od 12 albo 13 ..
    U mnie mama tak robila z Gab .

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój jak widzę, ze nie chce po kąpieli od razu zasypiać to się z nim bawię i "męczę" ale szybko zmęczenie wygrywa i "pada".
    Ostatnią drzemkę funduj Małej koło 15 i będzie ok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety jeszcze w tej sprawie pomóc nie mogę.
    Ale życzę owocnego usypiania Julci ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja dawniej usypiała różnie, a koło roku (chyba nawet jakis czas przed) zaczęłam stosowac metodę, że daję jej mleko i wychodzę z pokoju. później jak jest cicho to zaglądam i śpi, a jak marudzi to wchodze tylko zabrać butelkę, dam smoczka (niestety nie oduczyla si ejeszcze) i wychodze i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W kwestii usypiania się nie wypowiem bo nijak w brzuszku Bąbelka nie usypiam wiec zero doświadczenia.
    Za to spacerówka świetna i cena też atrakcyjna. No i mam spore kółka jak na spacerówkę. Też bym ja wybrała.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Doświadczenia z dziećmi brak, ale widocznie tak musi być i jest to normalne. Wózek ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak wzbudzisz z drzemki to może się okazać że mała jest nie tylko zdenerwowana ale i ani nie wyspana ani wesoła. jak już zaśnie to lepiej zostawić w spokoju.
    co do usypiania samemu to ja tego nie rozumiem. przecież to małe dziecko które się może bać zostawienia go samemu, jestem zwolenniczką towarzyszenia dziecku w zaśnieciu

    OdpowiedzUsuń
  10. Zosia tez w ciagu dnia ma 2 ok półgodzinne drzemki ale nie potrafi usnac sama tylko na spacerze albo na huśtawce albo przy cycku a wieczorem kąpiemy ja o 20 i do niedawna najczęściej zasypiała przy cycku ale ostatnio po zjedzeniu sie rozbudza i odkladam ja do łóżeczka i czytam jej bajki coraz ciszej i wolniej i najpierw słucha a potem usypia. Trwa to ok 20 minut. Śpiewania Zosia nie lubi a myślałam, że czytanie jest dobre do usypiania starszych dzieci ale sprobowalam i na nią ta metoda działa. Jak sie po jakimś czasie sie rozbudza to na chwile przychodzę, daje buzi a jak to nie pomaga to biorę na chwile na ręce i śpi dalej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż Kochana ja nie pomogę bo dzidzi nie mam, ale mojemu kotu pomaga chodzenie z nim na rękach xD.

    Są takie olejki do kapieli maluszków na sen. Na mnie podobne działają więc na dziecko pewnie też, moze spróbuj?

    http://www.tanatoza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. mogę tylko napisać, że według mnie to naturalny proces. mała rośnie... robi się starsza i teraz już tak będzie.
    ze mną też tak było. doszło do tego, że taki mały złośnik się ze mnie zrobił, który nie dawał spać rodzicom w nocy... :) bo sobie w dzień odbijałam :)i z każdym dniem coraz krócej spałam.
    nie znam się na metodach. może ktoś bardziej doświadczony Ci pomoże i podsunie jakiś dobry pomysł ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. wózek wybraliście super, też bym ten wybrała, a co do snu Julci to niestety nie pomogę :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja jeszcze fajnie śpi bo idzie o 18 wstaje o 5 rano a w ciągu dnia śpi po 20 minut co 2 godziny.może ząbki jej dokuczają.Julitka dostaje mleczko i idzie spać do łóżeczka.kładę ją jak widzę że jest zmęczona a do tego czasu bawimy sie puki nie padnie.my do 2latek będziemy jeździć w spacerowce która mamy z wózka wielofunkcyjnego bo jednak lubię z nia chodzić do miasta spacerkiem a mam 2 km i wygodniej napewno spać w takim niż tych lekkich spacerowkach.pozdrawiam i wytrwałości:):)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KOMENTARZ I ZAPRASZAM PONOWNIE ♥